T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / CİHANBEYLİ - Günyüzü Ortaokulu

Haberler

Ekm

Ekm

Ekm

Haz

Haz

Haz

Haz

Haz

Öğrencilerin sizi dinlemesini, lütfen sizi ve sizin için davranmalarını sağlar.

Sonuçlarının önemli olmasına yardımcı olur .

Öte yandan, hoşlanmamak, sınıf yönetimini çok daha zorlaştırır.

Birçok öğretmenin yıldan yıla mücadele etmesinin nedeni, kendilerini sadece gün geçtiklerinde yalvarırken, tartışırken ve rüşvetle bulurken.

Bununla birlikte, onu geri döndürmenin sorunu, öğrencilerinizin neden böyle hissettiğini bilmek zor olabilir.

Bu ruh içerisinde, öğrencilerinizin senden hoşlanmamalarının yedi nedeni vardır.

1. Tutarsızsınız.

Tutarsız olduğunuzda, öğrenciler - ve haklı olarak - sınıf yönetim planınızın herkese adil ve eşit bir şekilde uygulanmadığına inanırlar. Yani sen sık oyun .

Bu, kızgınlığa ve düşmanlığa neden olur. Söylediğin her şeyden şüphe duyuyor.

Sözlerine geri dönen ve onları ve bozulma, kaos ve benzeri şeylerden öğrenme haklarını korumak için güvenilmeyen birinden hoşlanmak zor.

2. Organize değilsin.

Saygı, olasılıkla yakından ilişkilidir. Odanız dağınıksa ve masanızın üstüne kağıtlar serpilmişse, aceleye getirilmiş ve hazırlıksız görünüyorsanız, öğrencileriniz sizi izlemeye değer bir lider olarak görmezler.

İktidar ve otorite ile etkileme ve konuşma yeteneğiniz sınırlı olacak.

İyi işletilen bir sınıfı örnekleyen ve öğrencileri parmak uçlarında tutan, ileriye doğru hareket eden ve amaca yönelik olan keskinlik ve zorluk, varolmayacak.

Komik ya da hoş biri olduğunu düşünebilirler, ama sana saygı duymazlarsa, anlamlı bir olasılık olmayacak.

3. Belirsizsiniz.

Okul günü herhangi bir süre için ne beklendiğini bilmemek, öğrenciler için büyük sıkıntı yaratıcıdır. Heyecanlandırmaya, kötü dinlemeye ve yaramazlık arzusuna neden olur.

Dikkat edilmesi ve takdir edilmesi için, öğrencilerinizi bir dersten, rutinden ve bir sonrakine geçişinden ayrıntılı olarak yönlendirmelisiniz. Başarının neye benzediği ile ilgili hiçbir zaman bir soru olmamalıdır.

Onu hissetmek ve sık sık deneyimlemek, küçük dozlarda bile, yaşamı değiştirebilir.

4. Çok fazla konuşuyorsunuz.

Sözlerin önemli olmalı. Her biri saymalı ve kesin bir amacı olmalı. Çünkü ne kadar çok konuşursanız ve kendinizi tekrar ederseniz, öğrencilerinizi kaybetme şansınız o kadar artar.

Hiç kimse, özellikle net bir nokta olmadan devam eden insanlardan hoşlanmaz.

Dinlemesi zor. Bu bencil görünüyor ve en küçük öğrencilerde bile düşmanlığa neden olabilir. Diğer taraftan, özlü olmak kulaklarda kolaydır ve daima takdir edilir.

5. Boğuluyorsun.

Öğrencileri için olabildiğince çok şey vermek için birçok öğretmen çok fazla şey yapıyor. Fazla yardım ederler. Gereksiz ipucu ve öneri vermek için acele ederler.

Diz çöküyorlar, sıcak nefes alıyorlar ve öğrenilmiş çaresizlik içinde yanaşıyorlar.

Bu da kişisel gurur, bağımsızlık ve içsel motivasyonu ortadan kaldırır. Can sıkıcı. Boğuyor. İçgüdüsel ve asi olarak istenmeyen bir şey.

6. Sıkıcısın.

Sevilen öğretmenler, öğrencilerinin eğitime nasıl tepki verdiğini sürekli olarak değerlendiriyorlar. Enerji seviyelerine ve sınıflarının ne kadar süredir oturuyor, dinliyor veya yoğun işlerle uğraşıyorlar.

Her şeyi taze ve hareketli tutarlar. Mizah ve yenilik kullanırlar. Cömertçe kendilerini öğrencilerinin yerine koyarlar.

Öte yandan, günlerini kör bir şekilde geçiren öğretmenler, sadece nasıl hissettiğini ve neye ulaşmak istediklerini düşünerek, her zaman öğrenci sıkıntısı , memnuniyetsizlik ve hoşnutsuzlukla mücadele eder .

7. Çok huysuzsun.

Söylemeye gerek yok, ama yine de söyleyeceğim. Stresli ve huysuz, yorgun ve kötü bir ruh halindeyseniz, beğenilmek zor bir zaman geçirirsiniz.

Özellikle de yanlış davranışlara verdiğiniz cevaba karışırsa.

Anlatmak, azarlamak, sorgulamak ve diğer korkutma eylemleri bu gün ve yaşta işe yaramaz. Onlar sadece kendi barışını ve zevkini sabote ediyorlar ve daha az yaramazlık yaratıyorlar.

Sen kimsin

Her şey eşit olmak, sevilebilir olmak iş arkadaşlarınız için size büyük bir avantaj sağlar.

Motivasyona kadar dinlemekten sonuçlarınızın etkinliğine kadar sınıf yönetiminin her anahtar alanını çok daha kolay hale getirir.

Size, öğrencilerinizi gerçekten istediğiniz iyi davranan sınıfa dönüştürmek için ihtiyaç duyduğunuz kaldıraç oranını verir.

Ancak profesyonel eksiklikleriniz konusunda kendinize karşı dürüst olmanız gerekir. Zayıflık alanlarıyla başa çıkmayı ve olasılığı tahmin edilebilir kılan gerekli değişiklikleri yapmayı gerektirir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin

Haz

Matematik Öğretmek İçin Rubik Küplerini Kullanma  

MATEMATİKLE BAĞLANTI KURMA
Mozaik sürecinde gayrı resmi matematik konuşmaları yaptım. Öğrenciler bir mozaik yapmak için küpün yüzünü çözmede başarıya başladıklarında, üç boyutlu bulmacanın çevresindeki matematiksel konuşmalara daha açık hale geldiler.

Anne Frank Rubik'in Küp Mozaik Şablonunun Bir Bölümü
Öğrenciler, her bir küpü şablona uyacak şekilde düzenleyerek bir seferde 25 küplük bir mozaik oluştururlar.
Farklı günlerde, öğrencilere “Mozaiğin yüzde kaçını bitirdi?” Veya “Üç öğrenciden biri bir yüzünü ortalama iki dakikalık bir oranda çözebiliyorsa, bu sürenin tamamlanması ne kadar sürer? mozaik?"

Öğrencilere hala eğlenirken tahmin ve muhakeme becerilerini kullanma fırsatları sağlamak istedim. Kağıt kalem çalışma sayfalarını bir araya getirmedim, çünkü onların zihinsel matematik ve yaklaşım uygulamalarını, matematikte ilerledikçe onlara yardımcı olacak faydalı becerileri uygulamalarını istedim.

Rubik Küpü ve matematik arasında bir bağlantı olabilir. Rubik Küp, yüzey alanını ve hacmini kavramsallaştırmak ve ayrıca bilinen, üç boyutlu bir katının ağını göstermek için kullanılabilir.

Rubik Küpü, kesirler, oranlar ve orantılı muhakeme ile bağlanabilir. Örneğin, karıştırılmış bir Rubik Küpünün bir yüzünde, üç kırmızı, bir mavi, iki yeşil, iki sarı ve bir turuncu karo olabilir. Öğretmen, “Kırmızı çini görünen yüzün hangi kısmını temsil ediyor? (Cevap: 3/9 veya 1/3).

Daha büyük bir öğrenci grubu için, öğretmen Rubik Küpünün 43,252,003,274,489,856,000 farklı kombinasyonunu açıklamak için faktoring kavramını ortaya koyabilir. Bir Rubik Küpü nasıl düzenlenmiş olursa olsun, 20 öğrencide veya daha az bir sürede çözülebilir - bu tipik olarak öğrencilerin merakını bozar.

Pisagor Teoremi Rubik Küpleriyle Açıklandı
Dan Van der Vieren'in izniyle
Pisagor teoremini açıklamak için Rubik Küplerinin Kullanımı
Ve köşeleri üçgen oluşturur, böylece birlikte dokuz, 16, ve 25 Rubik küpleri karelerini düzenlenmesi ile, öğretmen Pisagor threorem bir gösterebilen 2 + B 2 = C 2 .

RUBİK KÜP MOZAİKLERİNİ İNŞA ETMEK
Rubik Küpüne olan tutkuyla, bulmacayı öğrencilere tanıtmanın yollarını araştırdım ve Rubik Küpü Yapabildiğiniz Kuruluşa rastladım. Grubun web sitesinde Anne Frank, Golden Gate Köprüsü gibi simge yapılar ve çeşitli hayvanlar gibi simgeler için ücretsiz şablonlar bulunmaktadır. (Özelleştirilmiş mozaikler oluşturmak isteyen sınıflar için de rehberlik vardır.) Bir mozaikte en fazla 600 küp olabilir.

Yapabilirsin Rubik Küpü küpler için ödünç veren bir kütüphanedir ve K-12 eğitimcilerine ve gençlik kuruluşlarına öğrencilere bulmacayı çözmeyi ve STEAM derslerine katılmayı öğreten bir kaynaktır. Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'daki eğitimciler bir seferde altı hafta boyunca 600 Rubik Küpünü ödünç alabilir.

Öğrencilerin ilgisini çeken ve öğretmenlerin uzmanlık alanlarıyla uyumlu beş haftalık seçmeli dersler sunduğumuz için bu benim okulum için mükemmeldi. “Rubik Küpü ile Sanat ve Problem Çözme: Çeşitlilik” başlıklı bir kurs önerdim ve kurs onaylandıktan sonra 225 küp ödünç aldım.

Sınıfımdaki öğrenciler, mozaikleri inşa ederken tarihsel figürleri öğrenmekle ilgilendiler, bu yüzden yaptıkları mozaiklerden kendi seçtikleri bir simgeyi araştırdılar. Unutulmaz birkaç rakam, Marilyn Monroe, Rosa Parks ve Nikola Tesla'yı içeriyordu.

Öğrencilerim Rubik Küpü nasıl ayarlayacağını öğrendikten sonra, çoğu iki ya da üç dakika içinde bir yüzünü, hatta harika bir günde bir dakikaya bile yaklaşmayı başardı. Bir seferde 25 küplük bir bölüm oluşturmak için tek başlarına veya bir ortakla birlikte çalıştılar ve 100 küplük bir mozaikin tamamının beş veya altı öğrenciyle tamamlanması 20 ila 30 dakika sürdü.
RUBİK KÜPLERİNİ DÜZENLİ İÇERİK DERSLERİNE GETİRMEK
 Matematik ve fen standartlarını ele alan, pek çok eğitimci ve eğitimci için yaratılan çeşitli dersler için ücretsiz dersler ve birimler vardır .

Örneğin, bir ortaokul biyoloji ders planı , DNA kodonu kavramını kullanarak “yaratıkları” tasarlamak için bir sınıflandırma sistemi kullanır. Ders, MS-LS3-1 gibi Ortak Çekirdek İngilizce ve Yeni Nesil Bilim standartlarına yöneliktir: “Kromozomlar üzerinde yer alan genlerdeki (mutasyonlarda) yapısal değişikliklerin neden proteinleri etkileyebileceğini ve zararlı, faydalı veya organizmanın yapısına ve işlevine nötr etkiler. ”

KÖK Rubik Birim Öğrenci Dizüstü mühendisliği ve tasarım, genetik, şekil ve figürlerin geometri, katıların geometri ve nörobilim kavramları araştırıyor K-5, dokuz ders birimidir.

Rubik Küpü içerik alanlarındaki birçok konuyu keşfetmenin ilgi çekici bir yoludur. Büyüme zihniyeti ve herkes için ilgi çekici bir deneyim sağlama kararlılığıyla, eğitimciler öğrencileri motive edebilir ve zorlukları bulmalarına ve eleştirel düşünmenin ve yeni problemleri çözmenin yollarını izlemelerine ilham verebilir. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin

Haz

Haz

1. Bahçecilik bir maceradır. 
Hepimiz çocukların dağıtarak ve kirleterek eğlenmekten çok zevk aldıklarını biliyoruz. Yeni şeyler denemeyi severler, yardım etmeye bayılırlar ve öğrenmeye büyük merak duyarlar. Tüm bu sebeplerden dolayı bahçecilik mükemmel bir aktivitedir. Bahçecilik tüm duyulara hitap eder. Toprağın ve çiçek soğanlarının bir aroması vardır, çalışırken otların tadına bakılabilir ve toprağa ellerinizle dokunmak harika bir histir. Üzerine su eklerseniz toprak değişir. En başından en sonunda kadar bahçecilik keşiflerle doludur. Keşif insanı canlandırır. Çocuklar en iyi böyle öğrenirler: paylaşılan oyun dolu maceralar yoluyla…

2. Bahçecilik sabırlı olmayı öğretir. 
Her şeyin çok hızlı olduğu bir dünyada bahçecilik çocuklara “ertelenmiş hazzı” öğretir. Bahçede çalışmaya başlamadan önce yapacaklarınızı dikkatlice planlamalısınız, başlamadan önce çok çalışmalısınız ve bir “ödül” görmeden önce günlerce, haftalarca hatta aylarca beklemelisiniz. Ve beklediğinizde, verdiğiniz onca emeğin karşılığının tadı bambaşka olur.

3. Bahçecilik umut doludur.
Bahçede çalıştığınızda neler olabileceğini asla bilemezsiniz. Neyin kök salacağını ve güçlü bir şekilde büyüyeceğini bilemezsiniz. Tohumların tutup tutmayacağını bilemezsiniz. Evrene dileklerinizi gönderirsiniz. Kendinizi daha fazla güneş, daha fazla yağmur ve daha fazla şans umut ederken bulursunuz. En küçücük bir büyümeden, ufacık bir uç vermeden ilham alırken bulursunuz kendinizi. Umutlu, istekli ve heyecanlı hissedersiniz.

Kendi büyüttüğünüz çocuklarla bu umudu paylaşmak ve onların nazikçe filizleri teşvik ettiklerini, büyümelerine neşeyle gülümsediklerini ve çiçek açan bir bitkiyi mutluluk naralarıyla kutladıklarını görmek muhteşem bir histir. Sanki hayatın bütün masum ve narin parçaları, bu büyütme eyleminin içinde birleşmiş gibidir. Bahçecilik, sadece çocuklarınıza bu kadar umut dolu hissetme fırsatını vermek için bile yapılmaya değer. Aynı şey sizin için de geçerli elbette. Çocuklarınızın gözlerindeki umudu görmek hayal bile edemeyeceğiniz bir şekilde kalbinize dokunacaktır.

4. Bahçecilik yaşamı “görmenin” bir yoludur.

Tüm bu çaba ve umut, sonunda kendini yeni bir hayat olarak ortaya çıkarır. Mucize! Ortaya çıkan ilk uçlar, size odak noktanızı gösterir: Yaşam neredeyse oraya yoğunlaş. Büyüme neredeyse oraya git. Taze neredeyse oraya git. Ona eğil, ondan keyif al ve onu kutla. Çocuklarımıza vermek için bundan daha iyi bir ders olabilir mi?

5. Bahçecilik çocukların bir şeylerin bakımını üstlenmeyi öğrenmelerini sağlar.

İki oğlum da çok duyarlıdır. Hayvanları, başka çocukları ve kendilerinden bir şeyler verebilecekleri bir şeylerin parçası olmayı severler. Özellikle büyük oğlum bir şeylerin bakımını üstlenmeyi ister. Teklifleri hemen her zaman geri çevrilse de küçük kardeşine destek vermeye çalışır. İlgiye bayılan ve bakıcısından çok şey talep eden kedimizi o besler ve ona bakar. Evin bakımına katkıda bulunmak ister. Buna izin veririm çünkü bu ruhu kaybetmesini istemem. (Yine de beceriksizce süpürgeyi bir yerlere çarptığında içim gider.) Bahçede çalışmak, bir şeylere bakmayı deneyimlemesini sağlayan hafif bir iştir ve hafif riskler içerir.

6. Bahçecilik her şeyi kontrol edemeyeceğimizi öğretir.

Büyük oğlum hayatın acımasız olabileceğini çok erken bir yaşta öğrendi. Çok sevdiği bir arkadaşı genç yaşta hayat veda ettiğinde annesinin günlerce gözyaşlarına boğulduğunu gördü ve o da bu derin yası hissetti. Bahçecilik hayata bir perspektif verir. Sabrımıza, umudumuza ve ilgimize rağmen her şey yolunda gitmeyebilir. Ne kadar uğraşırsak uğraşalım ya da bu kez farklı olmasını istersek isteyelim bazı şeyler yaşamayacaktır. Hayatın geçiciliği ile ilgili yumuşak dersler sağlıklıdır. Bizim durumumuzda ise bu iyileştirici bir şey.

7. Bahçecilik kişiliği güçlendirir. 
Bazı açılardan fiziksel olarak zorlayıcı olsa da bahçecilik her yaştan insanın yapabileceği bir şeydir. Herkes bir şekilde katılabilir ya da katkıda bulunabilir. Elbette küçük çocuklarla biraz daha dağınık ve pis bir aktivite olabilir ve fidelerin hayatta kalabilmek için yetişkinlerin korumasına ihtiyacı olabilir. Ancak bahçecilik küçük çocukların da deneyimleyebileceği bir şeydir. Kendini bir işe adamak, yeni beceriler öğrenmek ve başarılı olmak özgüven geliştirmeye yardımcı olur. Hepimiz çocuklarımızın özgüven sahibi olmasını istemez miyiz?

8. Bahçecilik terapi gibidir. 
Büyük oğlumun biraz gergin bir yapısı var. Hayat bazen onu zorluyor. Onunla bahçede çalışmanın en sevdiğim yanlarından biri, bahçeciliğin sakinleştirici etkisi. Bahçecilik insanın topraklanmasını sağlıyor. (Her anlamda!) Kirlenmenin insanı sakinleştiren bir tarafı var. Her şeyden önemlisi, bahçede nefes alıp vermenizden ve konuşmalarınızdan başka ses olmaz, dikkatini dağıtan başka bir şey olmaz, sadece siz olursunuz. Hiçbir uyaran olmaz, sadece yaptıklarınız ve paylaştıklarınız olur.

9. Bahçecilik özbakımı öğretir. 
Yapılacaklar listelerinden ve teknolojiden bir süreliğine uzaklaşmak ve açık havada bir şeyler yapmaya dalmak, ruhu “şarj etmenin” en temel yoludur. Şehir hayatının koşuşturmasının içinde huzura ulaşmanın hiç kolay olmadığını biliyoruz. Çocuklarımızla bahçe zamanını birlikte paylaşmak, kendimizi nasıl rahatlattığımızı onlara modellemek için harika bir fırsattır.

10. Bahçecilik konuşmayı ya da göz kontağını gerektirmez.
Her ne kadar birisiyle bir aktivite yapmak genellikle zengin bir sohbete dönüşse de, çocuğunuzla aranızda bir gerilim olduğu zamanlarda bahçecilik mükemmel bir seçim olabilir. Çocuklarımız büyüdükçe, dinamikler de değişiyor. Biraz garipleştiklerinde ve onlarla iletişim kurmak zorlaştığında, bahçecilik hala paylaşabileceğiniz bir aktivite olarak kalmaya devam edebilir. Yan yana sessizlik içinde çalışmak, bahçedeyken oldukça kabul edilebilir bir durumdur. Bu alışkanlığı erken yaşta oluşturursanız, yaşları büyüdüğünde de yapacağınız bir davet çocuğunuzun gözünü korkutmayacaktır. Bahçede çalışırken konuşma beklentisi olmaz ve hiç konuşma olmasa da birlikte özel bir zaman geçiriyor olursunuz. Bir işi birlikte yaparsanız. Bu da bağ kurmanızı sağlar.

11. Bahçecilik bize sevgiyi öğretir. 
Tıpkı çocuklar gibi bahçeler de bizden enerjimizi ve ilgimizi onlara vermemizi ister. Bizim ilgimiz ve bakımımız sayesinde büyüyebilirler ve “en üstün” hallerine ulaşarak gelişirler. Aynı çocuklarımız gibi.

Haz

Haz

Haz

Haz